Przedmiot działalności i kompetencje Drukuj

Cele i zadania szkoły są realizowane zgodnie z Ustawą o systemie oświaty, obowiązującymi przepisami bhp, zasadami nauk pedagogicznych, a także wynikają z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Deklaracji Praw Dziecka oraz konwencji o Prawach Dziecka przyjętych przez Zgromadzenie Ogólne ONZ.

Do celów i zadań szkoły należy w szczególności:

1) Umożliwienie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, świadectwa ukończenia szkoły oraz uzyskania świadectwa maturalnego poprzez:

  1. wyposażenie uczniów/słuchaczy w wiedzę ogólną i zawodową oraz umiejętności związane z określonym zawodem lub specjalnością,
  2. dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów/słuchaczy,także stwarzanie możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalistycznych form pracy dydaktycznej.
  3. zdobywanie dojrzałości intelektualnej przejawiającej się w świadomym korzystaniu wiedzy, umiejętności współżycia w grupie, podejmowania decyzji i pełnienia różnych ról społecznych,
  4. kształtowanie obywatela Europejczyka, człowieka ogólnie wykształconegokulturalnego, przygotowanego do życia w dynamicznie rozwijającym się świecie

2 ) Umożliwienie uczniom/słuchaczom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia lub wykonywania wybranego zawodu poprzez:

  1. rozbudzanie dociekliwości poznawczej ucznia/słuchacza, ukierunkowanej na dobro, prawdę, piękno, tolerancję, umiejętność dialogu, samodzielność i chęć samodoskonalenia,
  2. kształtowanie i utrwalanie w świadomości młodzieży pozytywnego stosunku do obowiązków i szacunku do pracy, fachowości i kompetencji,
  3. wzmacnianie wiary w swoje możliwości oraz poczucia odpowiedzialności za własny rozwój i samodzielne decyzje dotyczące dalszej nauki i wyboru zawodu,
  4. ukazanie potrzeby pracy dla szkoły, środowiska i gospodarki narodowej.

3) Kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi ucznia/słuchacza:

  1. stwarzanie młodzieży szansy na zaspokajanie swych aspiracji i dążeń do samodzielności, podejmowania twórczych działań i odpowiedzialności za własne czyny,
  2. umożliwienie pobierania nauki przez młodzież niepełnosprawną, zgodnieindywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami,
  3. zapewnienie pełnego rozwoju uczniom/słuchaczom szczególnie zdolnym poprzez umożliwienie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkołyskróconym czasie,
  4. wpajanie norm i zasad moralnych regulujących społecznie pożądany charakter stosunków międzyludzkich,
  5. wychowanie w duchu patriotycznym,
  6. rozbudzanie pragnienia czynnego uczestnictwa w kulturze,
  7. rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyjmowaną hierarchię wartości – sukcesywnie uwewnętrznioną i realizowaną,
  8. kształtowanie tożsamości osobowej, narodowej, kulturowej i religijnej,
  9. pogłębianie samopoznania, odkrywanie i rozwój własnych zainteresowań i możliwości, rozumienie podstawowych metod poznawania i badania rzeczywistości,
  10. rozwijanie samorządnych form działalności młodzieży,
  11. rozwijanie wśród młodzieży przekonania o konieczności poszanowania przyrodytroski o środowisko naturalne,
  12. przyzwyczajanie do dbałości o własny rozwój fizyczny, zachowanie zdrowiawyrabianie nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu,
  13. kształtowanie postaw proekonomicznych i prorynkowych, zapoznanie z zasadami wolnego rynku, konkurencji i przedsiębiorczości.

4) Umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów/słuchaczy poprzez:

  1. pracę z uczniem zdolnym,
  2. realizowanie indywidualnych programów nauczania i dobór odpowiednich treści kształcenia,
  3. organizowanie kół zainteresowań, zespołów artystycznych, zajęć sportowych, rekreacyjnych, turystycznych, imprez kulturalnych,
  4. organizowanie oraz stwarzanie możliwości brania udziału w konkursach, olimpiadach, przeglądach, wystawach itp.,
  5. stworzenie warunków do rozwijania samorządowych form działania,
  6. kształtowanie pozytywnych motywacji do nauki.

5) Umożliwienie uczniom/słuchaczom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej :

  1. pomoc w rozumieniu istoty i głębi patriotyzmu, tolerancji, pokoju i potrzeb środowiska poprzez organizowanie oraz umożliwienie udziału w sesjach, seminariach, spotkaniach tematycznych,
  2. umożliwienie wymiany poglądów na interesujące młodzież tematy,
  3. organizowanie uroczystości szkolnych z okazji świąt państwowych i religijnych,
  4. ukazywanie sylwetek wybitnych Polaków,
  5. stworzenie optymalnych warunków nauki i praktyk religijnych w szkole.

Szkoła udziela na wniosek ucznia, rodziców, nauczyciela, pedagoga, poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie:
- zajeć dydaktyczno-wyrównawczych,
- nauczaniia indywidlanego
- indywidualnych konsultacji
- porad dla uczniów,
- porad i konsultacji oraz warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
  

Wytworzył: Administrator
Data informacji: 2013-12-11 13:21:39
Opublikował: Administrator
Data publikacji: 2013-12-11 14:22:06
Odsłon: 2100
Dziennik zmian